Välj marknad
25 maj 2018 10.55
  • Pressmeddelande

Automatiska redskapsfästen blir Engcons nya standard

Den världsledande tiltrotatortillverkaren Engcon tar nu steget fullt ut med att införa sitt automatiska redskapsfästes-system EC-Oil som standard. Det innebär att du inte längre behöver kliva ur hytten för att krångla med trilskande och sölande kopplingar och slangar. Beskedet från Engcon innebär att det helt kostnadsfritt erbjuds automatisk olje-, el- och centralsmörjs-inkoppling.

”Ett litet steg för Engcon, men ett jättekliv för grävbranschen”

Engcon blir i och med beslutet den enda tiltrotator-producenten i världen som erbjuder helheten av ett unikt system som standard.

– Vi ställde oss frågan: varför ska du betala extra för att få den senaste, säkraste och den mest komfortabla tekniken när det ändå inte kostar oss något extra? Vi landade i att det är dags att kunden kostnadsfritt kan få allt inbyggt som standard från oss. Detta är ett litet steg för Engcon, men ett jättekliv för grävbranschen säger Stig Engström, Engcons grundare och ägare.

Engcon erbjuder EC-Oil på sina redskaps/maskinfästen & överdelen på sina tiltrotatorer om kunden köper engcons maskinfäste, tiltrotator (QS45, QS50, QS60 och QS70) och styrsystem DC2 vid ett och samma ordertillfälle. Detta gäller alla order lagda från och med den 1:a maj 2018.

Behöver inte längre lämna förarhytten

Med ett automatiskt redskapsfäste från Engcon kan du snabbt och bekvämt koppla hydraulik, el och centralsmörjning mellan din grävmaskin och din tiltrotator utan att lämna hytten. EC-Oil erbjuder högsta tillgänglighet, enklaste inmontering och säkraste kontakten av el och olja.

– Utnyttja grävmaskinens fulla kraft och stabilitet när du behöver det eller använd tiltrotatorns flexibilitet när du behöver det. Med EC-Oil behöver du inte kompromissa längre, förklarar Stig Engström.

Engcons kostnadsfria erbjudande innehåller ett EC-Oil block med två stycken hydraulkopplingar; en centralsmörjningskoppling och en elkoppling på maskinfästet och motsvarande komponenter på tiltrotatorns överdel – vilket är allt som behövs för att koppla en Engcon-tiltrotator med alla de finesser den har.

– Ännu en stor fördel för kunderna är att vi äger hela systemet och därmed tar ett helhetsansvar. Ett samtal, och en kontakt ger dig din lösning, avslutar Stig Engström.

Officiell lansering av EC-Oil som standard sker på årets upplaga av Svenska Maskinmässan, som går av stapeln på Solvalla i Stockholm den 30 maj – 2 juni.

Kontakt:

404 - Sidan kunde inte hittas

Vi hittade inte sidan du letade efter.

Ett fel uppstod

Prova att ladda om sidan för att se om felet uppstår igen.

Ett fel uppstod

Vi kunde inte ansluta till internet, se till att du har en fungerande nätverksanslutning.